The Widdershins

Activist Wednesday: Work Like a Norwegian

Posted on: July 17, 2013

The fjords are calling…

So I’m back from vacation, and this year, hubby and I met a very nice Norwegian couple in Aruba. Guess what they told me about working in Norway?

All employed Norwegians:

  • Get 5 weeks vacation on Day 1.
  • Get a guaranteed bonus in June, of 11% of their salary from the previous year. (11%?! I was extremely fortunate to get 4.5% last year, and it was certainly not guaranteed!)

Norwegian teachers:

  • Get all of these benefits, plus ADDITIONAL vacations in fall, spring, AND summer.

This is on top of national health care, and a government based on the idea that it is responsible to its citizens.

Oh, but they must give ALLL their money to the government, right? Sorry, no. They pay about 40% in taxes, which, if you add up state, local, city and federal taxes, is probably what most of us pay (unless we are super-rich, in which case we pay .004%.)

Having these conversations convinced me all over again that as a country, we could learn a lot from our older and wiser European comrades. Things aren’t perfect in Norway, but I can’t help thinking: Wouldn’t it be nice if we could work like a Norwegian?

This is an open thread.

Advertisements

17 Responses to "Activist Wednesday: Work Like a Norwegian"

Our fearless leader is back!!! Yay! However I freaked when I saw the “gone fishin'” post still up. 😯 However, it was just the time that was off.

Welcome back MB!! Hope you had a good vacay. 🙂

But Mad, you have to remember: those are the scary Socialist countries. Yeah, rite. Gimme some of that too.

Welcome back MB — hope the vacay was a wonderful one.

Of course we could never attain such a goal, but the national happiness index as used in Bhutan captures the quality of life as opposed to the quantity of stuff.

While this is an anathema to our conservative acquaintances who ply this earth rattling chains, does it really matter how much stuff you have piled in your garage or closets, if you are happy? That’s a question you’ll never hear asked as a follow-up to RR’s “Are you better off today than you were four years ago?”

Liz Cheney is running for the Senate from Wyoming. This is news to the incumbent Senator. David Corn said this:

Yay! hope you are okay everyone Fredster call me if you need anything.

Fuzzy, check ur email.

Liz Cheney for Senate: Public service is in my blood. My heart is as large as my father’s.

Prolix@8: 😆

Oh my…it looks like TLC (The Learning Channel???) is running a marathon of “Here Comes Honey Boo Boo”. Yay. 😦

sorry fredster I transposed the ph# I am stupid sometimes when ever I hit a keyboard….

fuzzy@11: Oh that’s okay, we got it fixed. 🙂

I’m glad MB had a good vacay. Love the Liz Cheney slogans.

Me, I got nothin’.

Remind me why we aren’t supposed to like socialism, again?

(goes off to search for jobs in Norway…)

Also love the Liz Cheney slogans!

MB, glad you had such a nice vacation. Very interesting post.

NW Luna said: Remind me why we aren’t supposed to like socialism, again?

Yeah, me too. Seems pretty good (and fair) to me!

socal@15: And she’s running against an incumbent Republican and supposedly a family friend. Nice family. :roll

Share your thoughts below

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Keep Up

Atrocities Documented:

What the F*ck Just Happened?!

Victories Won:

Your Victories Against Drumpf!

Wanna Be A Widdershin?

Send us a sample post at:

widdershinssubmissions at gmail dot com

Our Front-Pagers

I’m ready. Are you?

Blog Archive

Our 2016 Ticket!

Our girl is gonna shine

Busted: Glass ceiling

HRC bumper sticker

She’s thinking “Less than 2 weeks I have to keep seeing that face”

Yeah I can make it

The team we’re on

Women’s March on Washington!

Right-click the pic for more info

Kellyanne Conway’s new job

So similar

Take the kids to work? NO!